12 marca 2018

Wprowadzenie: Japoński jest prosty!, czyli jak zacząć od podstaw.














Już dawno chciałam poprowadzić blog poświęcony językowi japońskiemu, ale ciągle miałam wrażenie, że za mało wiem. Nie jestem odpowiednią osobą do tego. Jednak po rozmowach z przyjaciółmi, którzy mnie zachęcali, oraz własnych rozważaniach uznałam, iż spróbuję. Bo czemu nie. Uczę się japońskiego już 1,5 roku i w tym roku będę zdawać egzamin państwowy na najniższy poziom (wiem, wielki wyczyn to, to nie jest).

Po pierwsze, jak wspominałam wyżej nie jestem specjalistą w nauce japońskiego. Chcę się tu podzielić z innymi spostrzeżeniami, radami oraz informacjami, jak łatwiej się do tego zabrać. Sama robiłam ze trzy podejścia do samodzielnej nauki japońskiego. Skończyłam na kursie w szkole językowym, jednak nadal sama próbuje i testuję wiele metod i technikach w domowym nauczaniu. A to, co chcę tu zamieszczać na pewno też pomoże samoukom. 

Po drugie, chciałabym by znalazły się tu przydatne informacje dla początkujących. Między innymi o podręcznikach, aplikacjach, metodach nauczania, które ja osobiście wykorzystuje, ale także o samej nauce japońskiego. Od czego zacząć? Z której strony ugryźć gramatykę? Jak zacząć naukę kanji? Czy warto korzystać z aplikacji mobilnych podczas nauki japońskiego? Chciałabym te i inne zagadnienia właśnie rozwinąć tutaj. 

Po trzecie, ma to być miejsce, w którym znajdziecie, jasne, przejrzyste informacje dotyczące nauki japońskiego. Abyście nie błądzili, jak ja, gdy testowałam milion książek, aplikacji, stron i innych mniej bądź bardziej przydatnych źródeł nauki tego języka. 

W brew wszelakim pozorom, japoński jest dość prosty, jeśli tylko przełamiemy się i nie odstraszą nas te wszechobecne drzewka i krzaczki w piśmie japońskim. Nawet one są proste! Uwierzcie mi. Tylko się tego nie bać. Podejść do tego z przyjemnością i bez większych stresów. 

Yukina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz